اوکوچو

اوکوچو

اوکوچو

اوکوچو

سردرد عصبی

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵ ب.ظ

سردرد عصبی

سردرد تنش اغلب به درمان ها پاسخ می دهد و به ندرت منجر به آسیب عصبی دائمی می شود. با این حال، این سردرد می تواند منفی کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. سردرد تنش نیز در فعالیت بدنی شرکت می کند. به طوری که ممکن است مجبور شوید از مدرسه یا محل کار خود از بیمار بگذرید. با این حال، اگر این سردردها به یک مشکل جدی تبدیل شوند، با پزشک خود صحبت کنید. نادیده گرفتن علائم بد بسیار مهم است. در صورت سردرد ناگهانی یا سردرد با بیان غیر قابل شنیدن، عدم توانایی در حفظ تعادل یا تب بالا، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. از آنجا که این علائم ممکن است نشان دهنده مشکلات جدی مانند سکته مغزی، تومور یا آنوریسم باشد.
سردرد عصبی چیست؟

سردرد تنشی یا عصبی شایع ترین نوع سردرد است که اغلب بیش از 80٪ افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. از آنجا که علائم سردرد عصبی شدید میگرن نیست، این نوع سردرد تنها به عنوان یک بیماری مزمن یا تکراری در نظر گرفته می شود.
سردرد عصبی چگونه است؟

از آنجایی که سردردهای تنش اغلب ناشی از محرک های خاصی هستند، می توانید با شناسایی عوامل ایجاد کننده سردرد، در آینده از سردرد اجتناب کنید. روزنامه نگار با سردرد کمک می کند تا علت سردرد تنش را تعیین کند. برای انجام این کار، می توانید غذاها، نوشیدنی ها، فعالیت های روزانه و همچنین شرایط استرس زدن را ثبت کنید. علاوه بر این، هر بار که یک سردرد تنش ایجاد کنید، تاریخ را بنویسید. پس از چند هفته یا چند ماه، شما قادر به شناسایی عوامل است. به عنوان مثال، اگر براساس یادداشتهای خود، سردرد شما در روزهای زمانی که غذای خاصی بخورید رخ می دهد، این غذا می تواند یک عامل برای سردرد شما باشد.
درمان عصبی درمان

برای از بین بردن سردرد تنش، بدون نیاز به داروهای ضد درد مانند ایبوپروفن یا آسپیرین می توان استفاده کرد. البته، این داروها فقط در صورت لزوم باید مورد استفاده قرار گیرد. از آنجائیکه استفاده بیش از حد از داروهای بدون نسخه باعث سردرد شدن به دلیل استفاده بیش از حد از دارو یا بهبودی می شود. این سردرد زمانی اتفاق می افتد که بیمار به طور کامل به یک داروی عادت می کند؛ در این شرایط، از دست دادن اثر این دارو موجب درد می شود. داروهای بدون نسخه گاهی برای درمان سردردهای تنش تکراری کافی نیستند. در چنین مواردی، پزشک از مجموعه ای از داروهای تجویزی استفاده می کند که بعضی از آنها عبارتند از: اندومتاسین، پتولیکین، ناپروکسن، اپوئیدها. استامینوفن تجویز شده. اگر داروهای ضد درد پاسخ ندهد، پزشک یک آرامبخش عضلانی را به وجود می آورد که باعث می شود عضلات سر و گردن از بین بروند. همچنین گاهی داروهای ضد افسردگی مانند مهارکننده بازجذب سروتونین (SSRI) نیز تجویز می شود. این مهار کننده ها می توانند به تثبیت سطح سروتونین مغز در مقابله با استرس کمک کنند.

  • هومن غلامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی